22.12.2014  (Sri Pada (Adam's peak) -> Galle)

Galle ülkenin en büyük 4. şehri. Tarihinde Portekizliler ve Hollandalılar'ın hakimiyet kurduğu bilinen şehir özellikle Avrupalılar'ın Asya kıtasında inşa ettikleri en geniş kale duvarlarıyla dünya mirası listesinde kendine yer bulmuş. Burası ayrıca 2004 yılındaki Hint Okyanusu depremi ve sonrasındaki tsunami sonucu ülkedeki en büyük kaybın yaşandığı şehir olarak da biliniyor.

Hatton’dan bindiğimiz Kolombo otobüsünde tanıştığımız Alman Felix ile yol boyunca laflıyoruz. Gazeteci olan Felix bizim gitmediğimiz yerlerle ilgili bazı ipuçları veriyor. Türk olduğumuzu öğrenince de en iyi arkadaşının yönetmen olduğunu bu sayede çok beğendiği Fatih Akın'la tanıştığını anlatıyor. Biraz film muhabbetinden sonra Kolombo'ya varıyoruz. Şanslıyız; çünkü Kolombo'da iner inmez Cenk'in cevvalliği sayesinde hiç beklemeden henüz yola çıkmış Galle otobüsünü yakalıyoruz. Yorgunuz; çünkü o otobüsten bu otobüse binmek ve yol insanı yoruyor, kötü ve yağmurlu hava da bu sıkıntıyı haliyle katmerliyor.

GALLE

Toplamda yaklaşık 10 saat süren 3 otobüs yolculuğunun ardından nihayet akşam 20:30’a doğru Galle kentine varıyoruz. Bizi indirdikleri yerde gördüğümüz ilk tuktuka atlayıp, kale içinde kalacak yer soruyoruz. Daha önce hiç sekmeyen bu strateji ilk defa işe yaramıyor. Şoför bir yerlerde durup arkadaşlarına soruyor, bir takım telefon konuşmaları yapıyor, ancak biz bu durumdan sıkılıyor ve internetten bulduğumuz bir kaç yere gitmeye karar veriyoruz. Ancak o da nesi? Hiç beklemediğimiz bir şekilde gittiğimiz her yer dolu olduklarını söylüyor! Öğreniyoruz ki günlerdir devam eden aralıksız yağmur nedeniyle adanın Kuzeyindeki turistlerin çoğu Güneye kaçmış ve odaları doldurmuş durumda. En sonunda tuktukla dolaşmanın bizi yavaşlattığını farkedip, ayaklara kuvvet diyerek çantalarımızı sırtlayıp otel aramalara devam ediyoruz. Yarım saatlik ölesiye bir yorgunluk ve bıkkınlık sonrası bir aile işletmesi bizi temizlikleri ve sempatiklikleri ile etkilemeyi başarıyor. Üstelik odaları favorimiz olan balkonlu odalardan! Zaten pek de seçim şansımız olmadığının bilinciyle hemen eşyaları bırakıp akşam karanlığında da olsa bir şeyler atıştırmak için kasabayı gezmeye koyuluyoruz.

O kadar açız ki! Çağla bir süredir sayıkladığı makarnayı bulabileceğimizi düşünüyor. Burası anladığımız kadarı ile uzun zamandır görmediğimiz kadar Batılı tarzda restoran ve kafeye ev sahipliği yapan tatlı ve sakin bir yer. Her ne kadar bir çok yer bu saat itibari ile kapalı da olsa bulduğumuz bir restorana atıyoruz kendimizi. Koca tabaklarda gelen spagettimizi öyle bir mutluluk ve iştahla yiyoruz ki bütün günün yorgunluğu siliniveriyor adeta.  Üstüne bir de yorgunluk kahvesi içip çok zor bulduğumuz çok kıymetli odamızın yolunu tutuyoruz.

23.12.2014  (Galle)

Sabah kalkıp tembelik yapıyoruz. İkimizin de canı artık yağmurdan bıkmamıza ve yüzmek için can atmamıza rağmen apar topar Mirissa sahillerine geçmek istemiyor doğrusu. Hem Galle kentini hakkıyla gezmek, hem de dinlenmek amacıyla kalışımızı 1 gün daha uzatıyoruz.

İlk iş kahvaltı yapabileceğimiz bir yer bulmak oluyor. Kaşarlı “rotti”lerimizi; bir türlü şekerli değil de tuzlu istediğimizi anlatamadığımız “lassi"lerimize katık ederken yanımıza birisi yanaşıyor.

Türkçe konuştuğumuzu duyup gelen Onur, Amerika'da yaşadığını, arkadaşı ile Sri Lanka’ya iki haftalığına geldiğini söylüyor. Biraz sohbet edip vedalaşıyoruz. Böylece Sri Lanka'da dördüncü Türk ile de karşılaşmış oluyoruz.

Karnımızı doyurduktan sonra yağan yağmura aldırış etmemeyi artık öğrendiğimizden, fotoğraf makinelerimizi boynumuza takıp başlıyoruz kaleyi tanımaya.

İlk izlenim olarak, kale içi oldukça turistik, çevresini alçak surların sardığı kasabanın dar sokakları sıra sıra, tek katlı binalardan oluşuyor.

Bu binalarda oldukça lüks gözüken restoranlar, kafeler, çay, baharat ve hediyelik eşya satan dükkanlar, sanat ve el işi galerileri, yoga ve meditasyon merkezleri gibi bir çok ilgi çekici mekan sıralanmış.

Galle sokakları sın derece bakımlı.

Bu dar sokaklarda ulaşım aracı olarak genellikle bisiklet ya da tuktuklar kullanılıyor.

Sokaklar çok temiz; yaşlı oldukları anlaşılan ulu ağaçlar meydanları süslüyor.

Özellikle bu tarz yaşlı ağaçlar şehre güzellik katıyorlar. Ne kadar ağaç, o kadar güzellik!

Kasabanın bir de müzesi bulunuyor. Biz ha gittik, ha gideceğiz derken çok geç oluyor ve maalesef gezemiyoruz.

Kalenin kıyısında kale surlarının hemen dibinde sevimli bir deniz feneri dikkatimizi çekiyor.

Bunun tam karşısında da değişik mimarisiyle bir camii yer almakta. Cemaatin kalabalıklığından anladığımız kadarıyla kentin bu bölgesi Müslümanların yoğun yaşadığı bir alan. Müslüman erkekleri giydikleri beyaz entariler ve sakalları; kadınları ise çarşafları ile kolaylıkla ayırt edilebiliyor.

Hiç acele etmeden, körlemesine girip çıktığımız sokaklarda yakaladığımız güzel kareler bize zamanın nasıl geçtiğini unutturuyor.

Büyük bir kilise ilgimizi çekiyor.

Kaleyi çepeçevre saran surlarını dolaşıyor; engin denizi seyre dalıyoruz.

Bir süre sonra hızlanan yağmur koşa koşa otele geri dönmek durumunda bırakıyor. Akşama kadar oteldeki minik balkonumuzda hem yağmuru seyrediyor, hem de dinleniyoruz. Akşamsa yağmurun hafiflemesini fırsat biliyor, Galle sokaklarında dolanıp, Sri Lanka menşeeli bir hamburgercide karnımızı doyurup, geceyi sonlandırıyoruz.

Sabah kalkıp en erken Mirissa otobüsüne binmek üzere terminalde alıyoruz soluğu. Tuktuk şoförümüz uzun beyaz entarisinden anladığımız kadarı ile bir Müslüman. Gidene kadar muhabbet ediyoruz. Kendisi hali hazırda ülke içinde Müslümanların konumundan pek memnun olmadığını, özellikle ülkede her yerde posterlerinin asılı olduğu devlet başkanı Mahinda'nın ayrımcılık yaptığını düşündüğünü dile getiriyor.

Zaten uzun zamandır karışıklık içinde olduğunu bildiğimiz Sri Lanka'da dileriz ki bu ayrımcılık son bulur temennimiz ile terminale ulaşıyoruz. (Ocak 2015’te yapılan genel seçimlerde Mahinda kaybediyor ve yerine Sirisena geçiyor. Umarız bu değişim Müslümanlar ve Tamiller gibi tüm Sri Lanka azınlıkları için olumlu sonuçlanır).

Mirissa'ya gitmek üzere kalkmak üzere olan bir halk otobüsünü yakalıyor ve yola koyuluyoruz.